Szkoła Podstawowa nr 5
Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
21-500 Biała Podlaska, ul. Sidorska 30, tel./fax 83 343 37 67

Wyniki Ogólnopolskiego Konkursu „Orzeł Informatyczny”,
realizowanego w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Orzeł”

Laureaci:

    Antoni Lewczuk, klasa 4,   320 punktów, laureat - 16 miejsce w kraju  
    Kacper Rudzki, klasa 4,   310 punktów, laureat - 18 miejsce w kraju

Maksymalna liczba punktów do zdobycia 400.

Gratulujemy.

Zadanie „Wiosna pachnąca poezją”

       W marcu w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” uczniowie w świetlicy zrealizowali zadanie „Wiosna pachnąca poezją” z modułu: W KRAINIE MUZ. 21 marca obchodzony jest Światowy Dzień Poezji. Święto to ustanowione  zostało przez UNESCO jesienią 1999 roku. Celem tego dnia jest promocja czytania, pisania, publikowania i nauczania poezji na całym świecie. Z tej okazji 21 marca w świetlicy został zorganizowany dzień głośnego czytania poezji pod hasłem „Wiosna pachnąca poezją”. Chętni uczniowie z klas 1-3 pięknie zaprezentowali wiersze o wiośnie i otrzymali drobne upominki.

Drodzy Rodzice,
w tym roku szkolnym, w ramach obchodów Tygodnia Integracji, do naszej szkoły zaproszony został p. Sebastian Grzywacz. Warsztaty z "Odlotowym Niewidomym "odbędą się już 15 kwietnia 2024r.  Koszt udziału w zajęciach 10zł/os. Jeden blok warsztatów trwa 45 minut. Uczniowie zostaną podzieleni wg przedziału wiekowego: klasy 0-1, 2-3, 4-5, 5-6, 7-8. Wpłaty do wychowawców w terminie: 5 kwietnia.
Poniżej podaję kilka informacji o p. Sebastianie:

"Dzień dobry,
nazywam się Sebastian Grzywacz i chciałbym zainteresować Państwa warsztatami „Niewidomy - nie widzę problemu”. Warsztaty prowadzę ja – od kilkunastu lat jestem osobą ociemniałą, poruszam się z psem przewodnikiem rasy Chesapeake Bay Retriever - Waldkiem. Na co dzień pracuję jako przewodnik po warszawskiej Niewidzialnej Wystawie, jestem dyrektorem Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna oraz aktywnym użytkownikiem social mediów, w których edukuję na temat dostępności i życia osób niewidomych – prowadzę swój kanał na TikToku o nazwie Odlotowy Niewidomy, można mnie znaleźć również na Facebooku i Instagramie. Warsztaty „Niewidomy – nie widzę problemu” prowadzę w różnych placówkach oświatowych od siedmiu lat i cieszą się one sporą popularnością. Dzięki temu, że podczas warsztatów towarzyszy mi pies, poruszam na nich kwestie odpowiednich zachowań wobec psów asystujących. Na spotkaniach pokazuję również, jak osoba z niepełnosprawnością wzroku korzysta z telefonu, social mediów i nowoczesnych technologii. Opowiadam o ograniczeniach tkwiących w naszych głowach - czyli o tym, jak trenuję krav magę, boks, skaczę ze spadochronem czy jeżdżę konno. Sam temat niepełnosprawności wzroku, choć wyczerpywany podczas spotkania, stanowi pretekst do rozmowy o empatii i otwartości. Na zajęciach podejmujemy tematykę samoakceptacji, radzenia sobie z trudnymi emocjami, a także przeciwdziałania przemocy. Każde spotkanie projektujemy pod konkretną grupę odbiorców, od przedszkolaków do uczniów szkół średnich, biorąc pod uwagę wiek, liczebność i potrzeby uczestników związane z warsztatami. Koszt uczestnictwa, zazwyczaj pokrywany przez rodziców. Dojazd do dowolnego miasta w Polsce nie stanowi dla mnie problemu.

       21 marca obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa – Dzień Kolorowej Skarpetki. Akcja została zorganizowana przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła Bez Barier” oraz Samorząd Uczniowski. Na znak integracji oraz solidarności z osobami z Zespołem Downa, założyliśmy dwie kolorowe skarpetki – nie do pary. Dzięki temu daliśmy osobom  z Zespołem Downa oraz ich bliskim czytelny znak naszego zainteresowania oraz aprobaty. Wzięliśmy również udział w Marszu Kolorowej Skarpetki ulicami naszego miasta. Drobne gesty mają znaczenie, mogą przysłużyć się niwelowaniu barier i przezwyciężaniu stereotypów. Dzień ten jest bardzo ważny oraz wyjątkowy. Niepowtarzalny tak jak każdy z nas, inny i kolorowy!

Serdecznie WSZYSTKIM dziękujemy za włączenie się w naszą akcję i zapraszamy do obejrzenia fotogalerii 😊 Do zobaczenia za rok !!!


>>> galeria <<<

Mamy zaszczyt poinformować, że wśród laureatów Ogólnopolskiego Konkursu "Orzeł Edukacji Wczesnoszkolnej" znaleźli się uczniowie z naszej szkoły. Uczestnicy tegorocznej edycji wykazali się dużą wiedzą, uzyskując bardzo wysokie wyniki. Z tego powodu pragniemy złożyć gratulacje wszystkim uczniom, którzy postanowili wziąć udział w konkursie, okazując szczególne zaangażowanie w naukę i ambicję.

Gratulujemy!

Helena Samarczenko, klasa 1c - 320 punktów laureat, 16 miejsce w kraju
Magdalena Chalimoniuk, klasa 1c - 295 punktów, 21 miejsce w kraju
Natalia Winiarek, klasa 1c - 255 punktów, 29 miejsce w kraju
Zofia Chalecka, klasa 2c - 305 punktów, laureat, 18 miejsce w kraju
Ryś Jagieluk, klasa 2c - 210 punktów, 37 miejsce w kraju
Przemek Symoniuk, klasa 3d - 330 punktów, laureat, 12 miejsce w kraju
Adam Czapski, klasa 3d - 315 punktów, laureat, 15 miejsce w kraju
Szymon Jaciów-Sobkiewicz, klasa 3c - 310 punktów, laureat, 16 miejsce w kraju
Michalina Głowniak, klasa 3a - 290 punktów, laureat, 20 miejsce w kraju
Tomasz Jówko, klasa 3a - 285 punktów, 21 miejsce w kraju
Szymon Kamiński, klasa 3a - 275 punktów, 23 miejsce w kraju
Anna Puczko, klasa 3d - 275 punktów, 23 miejsce w kraju

Maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia: 400

Ludzie przestają myśleć, gdy przestają czytać.
Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.

Dnia 16.02.2024r. odbyło się uroczyste "Pasowanie na czytelnika" uczniów klas Ia, b, c, d biblioteki szkolnej. Celem uroczystości było przygotowanie dzieci do roli samodzielnego czytelnika biblioteki oraz zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania ze zbiorów biblioteki i poszanowania książek. Uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawcami, pedagogami wspierającymi i dyrekcją szkoły zostali zaproszeni na "Spotkanie z bajką". Z tej okazji klasy pierwsze wzięły udział w specjalnej uroczystości, podczas której dzieci wykazały się wiedzą ze znajomości bajek, odgadując zagadki. W postacie sceniczne aktorów wcielili się uczniowie klasy 7b. Pierwszaki wysłuchały próśb książki, następnie dzieci poznały regulamin biblioteki i czytelni szkolnej. Największym przeżyciem dla uczniów było złożenie przysięgi na czytelnika. Pasowania dokonały panie dyrektor szkoły. Każdy uczeń na pamiątkę pobytu w bibliotece otrzymał zakładkę oraz książkę. Imprezę czytelniczą przygotowały nauczycielki biblioteki.


>>> galeria <<<

21 marca 2024 r. Samorząd Uczniowski zaprasza do wspólnej zabawy

     

Tego dnia do szkoły zakładamy:

  • dziewczyny i kobiety - wiosenne wianki - jak najbardziej kolorowe, oryginalne,
  • chłopcy i panowie - krawaty lub muchy - ozdobione wiosennymi akcentami.

Dnia 18.04.2024 r. o godz. 1445 w małej sali gimnastycznej odbędzie się wieczornica artystyczno-literacka poświęcona patronowi naszej szkoły – Janowi Kochanowskiemu.
Zapraszamy chętnych uczniów do współtworzenia razem z nami  klimatu epoki, w której tworzył  Jan z Czarnolasu oraz przybliżenia jego poezji.
Każdy znajdzie coś dla siebie!

Proponujemy:

  1. Wykonanie  lapbooków poświęconych życiu i twórczości  Jana Kochanowskiego.
  2. Zaprojektowanie okładki tomiku fraszek, pieśni lub trenów Kochanowskiego.
  3. Przygotowanie interpretacji fraszek w formie scenek.
  4. Recytację dowolnego trenu patrona naszej szkoły.
  5. Przygotowanie muzycznej interpretacji wybranej pieśni poety.

Chętni uczniowie proszeni są o zgłaszanie się do swoich polonistów, do dnia 5.04. 2024r. 
Zapraszamy do udziału w spotkaniu.

   Organizatorzy:
       Monika Samsoniuk,
       Marta Sandecka- Stańko

       W oddziałach szkolnych 0a i 0b obchodziliśmy Tydzień Dinozaurów.  Wspólnie oglądaliśmy filmy edukacyjne oraz prezentacje multimedialne na temat prehistorycznych zwierząt, śpiewaliśmy piosenki,  słuchaliśmy opowieści jak wyglądało życie w czasie istnienia dinozaurów oraz wykonaliśmy bardzo dużo prac plastycznych takich jak: dinozaury z papieru czy prehistoryczne  książeczki. Tydzień Dinozaurów upłynął  na wielkim odkrywaniu, poszukiwaniu i doświadczaniu,  ale przede wszystkim, na kreatywnej zabawie, która jest istotnym źródłem rozwijania zainteresowań dzieci i kształtowania właściwych postaw.


>>> galeria <<<

W dniu 4 marca 2024r. w Sali Błękitnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie odbyła się, zorganizowana przez Lubelskiego Kuratora Oświaty, konferencja „Rzecznik praw ucznia – wyzwania, perspektywy i możliwości”, skierowana do rzeczników praw ucznia powołanych w szkołach województwa lubelskiego.
Celem konferencji było pogłębienie refleksji  nad przestrzeganiem praw uczniów w szkołach. W czasie konferencji omówiono sposoby postępowania w sprawach nieletnich, problemy zagrożeń cyfrowych w szkole oraz związane z używaniem środków odurzających i substancji psychotropowych. Zwrócono uwagę na rolę mediacji w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych. Podczas konferencji przedstawione zostały przez rzeczników praw ucznia: w Szkole Podstawowej nr 40 w Lublinie, w I Liceum Ogólnokształcącym w Rykach oraz Kuratorium Oświaty w Lublinie przykłady dobrych praktyk. Spotkanie uświetnił występ chóru „Perełki” ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Lublinie. Konferencja zainaugurowała współpracę  rzeczników praw ucznia powołanych w szkołach województwa lubelskiego.

W konferencji uczestniczyła Magdalena Miczko – pedagog szkolny i Rzecznik Praw Ucznia w naszej szkole.


>>> otwórz <<<

W naszej szkole wdrażamy system prewencyjno-interwencyjny do zgłaszania sytuacji przemocowych -RESQL.

RESQL to nowoczesna aplikacja i innowacyjny system wspierający szkoły w rozwiązywaniu problemów przemocy rówieśniczej, stworzony wspólnie z członkami społeczności szkolnej (uczniami, nauczycielami, dyrektorami jak również rodzicami).

Udrożnienie kanału komunikacji i zapewnienie bezpiecznego sposobu zgłaszania niepokojących zachowań dorosłym, daje możliwość szybkiej reakcji i pozwoli zapobiegać eskalacji pojawiających się problemów związanych z agresją w szkołach.

Wczesne wykrycie narastającego pomiędzy uczniami konfliktu lub sytuacji dręczenia czy prześladowania prowadzi do rozwiązania lub złagodzenia sytuacji.

RESQL daje możliwość skutecznego zapobiegania i monitorowania problemu przemocy rówieśniczej.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę www.resql.pl