"Nie porównuj dziecka
z innym dzieckiem,
ale każde dziecko
z nim samym"

                                  J. H. Pestalozzi
Integracja jest szansą dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych

Wydarzenia 2018/2019

  • Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę
  • Ognisko integracyjne - 3B
  • Przedstawienie teatralne - 3A, 3B
  • Lekcja niepodległościowa
  • Śniadanie daje moc

  • W Zespole Szkół Specjalnych - 4B
  • Skarbnica talentów
  • Straż Miejska w szkole - 0ABC
  • 20 lat INTEGRACJI
  • W krainie rumianku - 4A

  • W Ośrodku Edukacji - 4B, 4E
  • Marszobieg przełajowy - 7B
  • Spotkanie integracyjne - 1A
  • Wydarzenia 2017/2018

  • Wycieczka do Bałtowa - 3a, 3b
  • W Roskoszy - 3A
  • W Woskrzenicach - 3A
  • Wycieczka do Bałtowa - 2a, 2b
  • Marsz Godności
  • W Multicentrum - 0B
  • Spotkanie ze Strażą Miejską - 0B
  • Piknik Rodzinny - 1B
  • Wycieczka do Warszawy - 4C

  • W Muzeum - 4C
  • Wycieczka - 1A, 1C
  • W Muzeum - 0B
  • W Stacji Pogotowia Ratunkowego - 2B
  • W Komendzie Miejskiej Policji
  • Festiwal piosenki
  • Spektakl Kopciuszek - 4C
  • Wielkanocne warsztaty - 0A
  • W Bibliotece Barwnej - 0B

  • W Muzeum - 0B
  • Nasz teatrzyk
  • W Roskoszy - 4C
  • Rodzinny Bal Karnawałowy
  • Świąteczne tradycje - 0B
  • W Bibliotece Pedagogicznej - 3A
  • Śniadanie daje moc
  • Wielkanocne warsztaty - 0A
  • Wydarzenia 2016/2017

  • Wycieczka do Warszawy - 1a, 1b
  • Tydzień Integracji - poniedziałek
  • Tydzień Integracji - wtorek
  • Tydzień Integracji - środa
  • Tydzień Integracji - czwartek
  • Tydzień Integracji - piątek

  • Tydzień Integracji - zadania ciągłe
  • Tydzień Integracji - podsumowanie
  • Jubileusz Stowarzyszenia „Przyjazna Szkoła bez Barier”
  • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
  • VII Rodzinny Bal Karnawałowy
  • Wigilijne spotkanie integracyjne

  • 4a w Muzeum Południowego Podlasia
  • W krainie rumianku - 1c w Hołownie
  • Wizyta w ciepłowni
  • Wycieczka do Białki - klasa 1c
  • Wycieczka do Białki - klasa 2b
  • Wydarzenia 2015/2016

  • Wycieczka do Warszawy - 1a, 1b
  • Tydzień Integracji - poniedziałek
  • Tydzień Integracji - wtorek
  • Tydzień Integracji - środa
  • Tydzień Integracji - czwartek
  • Tydzień Integracji - piątek

  • Tydzień Integracji - zadania ciągłe
  • Tydzień Integracji - podsumowanie
  • Jubileusz Stowarzyszenia „Przyjazna Szkoła bez Barier”
  • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
  • VII Rodzinny Bal Karnawałowy
  • Wigilijne spotkanie integracyjne

  • 4a w Muzeum Południowego Podlasia
  • W krainie rumianku - 1c w Hołownie
  • Wizyta w ciepłowni
  • Wycieczka do Białki - klasa 1c
  • Ognisko - klasa 1c
  • Wydarzenia 2014/2015

  • Klasa 3a przedstawia
  • Szkolny Tydzień Integracji
  • Szkolny Tydzień Integracji - poniedziałek
  • Szkolny Tydzień Integracji - wtorek
  • Szkolny Tydzień Integracji - środa
  • Szkolny Tydzień Integracji - czwartek
  • Szkolny Tydzień Integracji - piątek
  • Szkolny Tydzień Integracji - podsumowanie
  • Biwak w Serpelicach - 4a
  • Akcja "Nakrętka"
  • Lekcja WF
  • VI Rodzinny Festyn Karnawałowy
  • Spotkanie z aktorką
  • Świąteczny Kramik
  • Wydarzenia 2013/2014

  • Inni czy tacy sami?
  • Szkolne dni godności
  • Wizyta w Bibliotece Pedagogicznej
  • V Rodzinny Festyn Karnawałowy
  • Deklaracja osób niepełnosprawnych
  • Wigilia integracyjna
  • Czekamy na Mikołaja
  • Kramik Bożonarodzeniowy
  • Centrum Nauk Kopernik
  • Akcja charytatywna "Tomcio"
  • Wydarzenia 2012/2013

  • Zajęcia w Multicentrum
  • Gry i zabawy ruchowe
  • IV Rodzinny Festyn Karnawałowy
  • Kramik Bożonarodzeniowy
  • Międzynarodowa Konferencja
  • Mikołajki integracyjne
  • Zabawy andrzejkowe
  • Lekcja otwarta z rytmiki
  • Bezinteresowna pomoc
  • Wydarzenia 2011/2012

  • Sprawni poprzez sport
  • Niepełnosprawni są wśród nas
  • III Rodzinny Festyn Karnawałowy
  • Koło teatralne w klasie integracyjnej
  • Mali artyści w klasie 1a
  • Wydarzenia 2010/2011

  • Ognisko integracyjne
  • Wizyta świąteczna w Kozuli
  • II Rodzinny Bal Karnawałowy
  • Dzień Godności
  • Tolerancja - opowieść o tęczy
  • Wydarzenia 2009/2010

  • Kulig w Woskrzenicach
  • Rodzinny Festyn Karnawałowy
  • Akcja "nakrętka"
  • Otwarte Serca
  • Wydarzenia 2007/2008/2009

  • Integracja?
  • Dzień Godności
  • Dzień Godności
  • Wydarzenia 2005/2006

  • Mikołajki integracyjne
  • "Projekt logo klas integracyjnych"
  • Wydarzenia 2004/2005

  • Dzień Godności
  • "Integracja - wspólna nauka i zabawa"
  • Pierwsza klasa integracyjna powstała w 1997 roku. W każdym roku tworzone są nowe klasy tego typu. Jako jedyna szkoła w mieście, juz od kilkunastu lat z powodzeniem prowadzimy klasy integracyjne.

    Klasa integracyjna jest wielką szansą dla dzieci, zarówno zdrowych jak i niepełnosprawnych. Mają tutaj możliwość realizować swoje marzenia, rozwijać zdolności i talenty. Tutaj uwypukla się zarys samooceny dziecka, uzależnionej od środowiska rówieśniczego, rodziców i wychowawców. Jak każdego innego człowieka. Aby ta samoocena była współmierna, dość wysoka, potrzebna jest akceptacja środowiska. Stanowi ona swoisty bodziec do pokonywania barier zewnętrznych. Brak akceptacji dziecka, jego odrzucenie może przyczynić się do popadania w apatię, bierność a nawet wycofywania czy patologię w sferze społecznej. Rolą pedagoga specjalnego jest odkrywanie możliwości dziecka niepełnosprawnego i skuteczne, wszechstronne kształtowanie postaw społecznych we współpracy z nauczycielami pracującymi w integracji. Zadaniem nauczycieli jest uzmysłowienie uczniom, jak szczególne miejsce zajmują i jak wyjątkową rolę przyszło im pełnić w społeczności szkolnej. Być uczniem klasy integracyjnej, to zaszczyt i odpowiedzialność. To tak, jakby zbliżyć się do delikatnej i kruchej materii jaką jest dziecko i wprowadzać je bezpiecznie w kolejne etapy życia społecznego. To pełnosprawni rówieśnicy są tymi przewodnikami. Właśnie oni są wsparciem i wzorem do naśladowania. Przekonaliśmy się o tym wielokrotnie. Na bazie doświadczeń i wieloletniej pracy łatwiej dostrzec jak wielką rolę odgrywają dzieci i jak wiele zależy od ich wrażliwości. Naszym zadaniem, jako nauczycieli, jest tę strukturę emocjonalną dziecka tak ukierunkować aby była odpowiednio wrażliwa i na tyle stabilna by zrozumieć znaczenie integracji. Cała mądrość polega na tym, by odbyło się to w sposób naturalny, stopniowy i harmonijny.

    Pedagodzy pracujący w klasach integracyjnych posiadają wysokie, wszechstronne kwalifikacje i żywo interesują się sprawami integracji

    Klasa integracyjna to:

    Zajęcia wspierające rozwój dziecka to:

    Organizujemy:

    Praca dydaktyczno-wychowawcza oparta jest na twórczych i atrakcyjnych metodach:

    Zalety zastosowanych metod wspomagających w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym:


    Mamo, tato co możecie mi dać?
    Wiarę we własne siły.
    Przekonanie, że bez względu na trudności poradzę sobie w życiu.
    Zadbajcie o mnie, bo samo jeszcze nie potrafię.